Wednesday 28 September 2011

Saat-saat Indah !

Assalamualaikum pembaca semua ! Sihat?

Sudah lama benar rasanya tidak menekan papan kekunci ini. Terasa janggal. Nampaknya selepas ini, jari-jari ini akan biasa semula dengan huruf-huruf yang ada.

Kenapa?

Sabar-sabar nak ceritalah ni. Tapi rasa sayu pulak hati ni.

Sebenarnya pada tanggal 25 hari bulan 9, 2011, tepat pada pukul 11.01 minit pagi, aku telah menamatkan pelajaranku untuk program asasi ini. Kenapa pukul 11.01 minit pagi? Sebab tepat pukul 11.0o minit pagi, peperiksaan akhir untuk ‘paper’ terakhir tamat. Perasaan waktu itu, memang lega sangat sebab ‘exam’ dah habis.  Tapi perasaan lain semua bercampur-baur kerana ini adalah sem terakhir aku bersama kawan-kawan, ‘lecturer’ & kenangan sebagai pelajar asasi UiTM. Sedih sangat. Tapi kita kenalah berfikiran positif kan? Bukannya tak boleh jumpa lagi. Cuma waktu yang sesuai untuk berjumpa semula itu masih samar-samar.

Aku ingat lagi, sebaik sahaja sampai di padang lalang (asrama), aku terserempak dengan ‘housemate’ aku masa sem 1. Kami berpelukan kerana lega dengan tamatnya peperiksaan. Namun air mataku gugur apabila teringatkan kenangan yang pernah kami lalui bersama. Tapi kami masih boleh berhubung melalai ‘handphone’ & FB. Apa gunanya teknologi kalau tidak digunakan kan? Kami sempat bergambar sebagai kenang-kenangan.

Kemudian aku, Ita, & Lala telah bersepakat untuk menghabiskan masa sebelum semua pulang ke kediaman masing-masing. Kami berjalan dari padang lalang ke East Cost Mall (ECM) dan makan tengah hari di situ, kemudian berjalan lagi, tengok wayang, makan malam dan selepas itu baru pulang ke asrama. Walaupun hanya kami bertiga, namun ianya tetap indah.

Dan sekarang ianya masa rehat untuk kami sebelum melangkah ke ‘degree’. Kerja? Ada perancangan, tapi bagilah can rehat dulu. Hehehe.

Anis doakan kejayaan untuk kita semua. Dan I’ll miss all of you a lot. Seronok dapat berkenalan dengan rakan-rakan di UiTM. Panjang umur kita jumpa lagi.

Undur diri dulu 

No comments:

Post a Comment