Sunday 19 June 2011

Hari Lahir Menjadi Kenangan !



Ayahandaku tersayang Mohamad Fadzil Bin Mohd Arif yang telah dilahirkan pada 19 JUNE 1960, kini telah menjangkau usia 51 tahun. Selamat hari jadi abah ! Terasa cepat benar waktu berlalu meninggalkan kita. Ayahandaku yang aku panggil dengan panggilan 'abah’ itu adalah seorang ayah yang istimewa di mata aku. Kenapa ? Mari aku ceritakan...

Abah seorang Guru yang tidak pernah putus mendidik kakak dan aku. Kerna...membaca Al-Quran, dialah gurunya. Mengenal ABC, dialah pendorongnya. Mengira nombor, dialah sifunya. Memandu kereta, dialah pelatihnya. 

Semua ini dilakukan dengan penuh keikhlasan dan kasih sayang. Dia tidak pernah merungut dengan apa yang dilakukannya. Dan mama, sentiasa ada di sisi tidak kira susah mahu pun senang. Doa seorang isteri dan seorang ibu tidak pernah putus dalam proses mendidik dan membesarkan kami. Yang pasti tiada siapa dapat menggantikan mereka dalam hidup kakak dan aku. Itu memang pasti.

“Untuk abah, adik doakan semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. Dan semoga keluarga kita sentiasa bahagia dan diberkati Allah S.W.T. Amin..........”                                                                                                                                                

Eh, Eh, belum habis lagi. Di kesempatan ini juga aku ingin mengucapkan selamat hari jadi buat sahabat juga teman, Marzita Binti Mat Amin, yang juga dilahirkan pada tarikh yang sama dengan abah, cuma tahunnya sahaja yang berbeza. “Anis rasa bersyukur kerana kita semua mampu melakar kenangan yang cukup manis di sem akhir ini sempena hari lahir Ita. Dan Anis berharap Ita happy dengan apa yang telah kami rancangkan. Sekiranya ada kekurangan di sana sini, harap di maafkan ye.”

“Anis doakan semoga Ita panjang umur dan dimurahkan rezeki serta berjaya dengan apa yang diimipikan selama ini. Amin..........”




Sayang abah!

Sayang Ita!

Undur diri dulu                                           

No comments:

Post a Comment